C2SAT INGÅR PRODUKTIONSAVTAL MED FONG´S I SINGAPORE

(NGM: C2ST)

Stockholm, Sverige, 29 september 2009 – C2SAT (NGM-börsen). C2SAT och Fong´s Advance Technology Pte Ltd, ett av Singapores ledande finmekaniska företag, har ingått avtal om att etablera produktion av C2SATs antenner i Singapore. Överenskommelsen formaliserar det redan kommunicerade intentionsavtalet mellan parterna, från den 18 augusti 2009, och bekräftar C2SATs fastlagda strategi.

Med produktion i Singapore stärks C2SAT konkurrenskraft högst väsentligt, dels genom reducerade tillverkningskostnader, dels genom kraftigt utökad produktionskapacitet. Produktion i Singapore beräknas vara igång senast under första kvartalet 2010.

Om Fong’s Advance Technology Pte Ltd

Fong’s Advance Technology Pte Ltd är ett systerföretag till Fong’s Engineering & Manufacturing Pte Ltd, under samma holdingbolag, FSP Holding Pte Ltd. Fong´s bildades i Singapore 1982 och har idag produktionsenheter i Singapore och Nantong, China. Bolaget har över 270 medarbetare och erbjuder state-of-the-art tillverkningsteknik till globala kunder. Fong´s har byggt en ny monteringsenhet på över 10 000 kvadratmeter och med hjälp av en omfattande maskinpark med bland annat ett eget gjuteri bedrivs här tillverkning och montering av högteknologiska komponenter och enheter. (www.fongspl.com.sg)

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, med ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina, är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar, tillhandahåller innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.se)

Fredrik Nygren, VD