C2SAT TECKNAR RAMAVTAL MED SEANET

(NGM:C2ST)

STOCKHOLM, SVERIGE, 29 oktober 2008 – C2SAT (NGM-börsen, C2ST) har tecknat ett ramavtal med Seanet Maritime Communications AB (publ), om leverans av 60 stycken stabiliserande VSAT - antenner. Initialt levereras två antenner till Seanet för omedelbar testinstallation på fartyg.

Seanet skall fokusera på affärsområdet maritima GSM-tjänster där företaget under hösten erhållit ett flertal nya beställningar. Seanet kommunicerade nyligen att företaget i syfte att fokusera och kraftsamla kring Seanets affärsområde maritima GSM-tjänster, beslutat avveckla antennprojektet

C-Max. Avvecklingen medför kostnadsbesparingar om cirka 300.000 kr per månad samt möjlighet att mer fokuserat verka som en Maritim operatör.

I samband med det nu tecknade ramavtalet övertar C2SAT viss utrustning från Seanets avvecklade antennprojekt.

”Vi välkomnar samarbetet med C2SAT. Det finns stora synergier då våra företag adresserar samma marknader. Avtalet kring deras driftsäkra antenner ger att vi väsentligt kan öka servicegraden gentemot våra kunder kring våra kommunikationslösningar som levereras till fartyg”, säger Klas Lundgren, VD för Seanet.

”Avtalet med Seanet ger oss en större förutsägbarhet i våra leveranser. Seanets kundportfölj är imponerande, och med våra driftsäkra antenner kommer deras intäkter per fartyg att öka. Avtalet ger oss även möjlighet att gemensamt agera inom försäljning gentemot fartygsmarknaden med ett av marknadens starkaste erbjudande”, säger Fredrik Hånell, VD för C2SAT.

Totalt har Seanet 23 kontrakt på kommunikationslösningar för fartyg varav 12 nu är driftsatta. Seanet erhåller trafikintäkter på driftsatta fartyg.

För ytterligare information:

Fredrik Hånell, VD C2SAT Group tel. 08-748 01 40, www.C2SAT.se

Klas Lundgren, VD, Seanet, tel. mobil. 0735-346078, www.seanet.se

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, är världsledande inom innovativa stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit i såväl marina installationer som för rörliga landbaserade system. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Remium som likviditetsgarant (Market Maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke.

Om Seanet

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet installerar och driftsätter mobiltelefoni samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Advisor är Glitnir AB.