Orderingång december 2013

STOCKHOLM, SVERIGE, 24 januari 2014 – (NGM MTF, ETIN). ExeoTech Invest AB (publ).

Orderingång för december för de bolag som ingår Advance Stabilzed Technologies Group AB (publ) (”ASTG”) uppgick till cirka MUSD 0,1 (f.å. MUSD 0,1). Orderingång utgörs framförallt av eftermarknadsförsäljning. C2SAT har nu ett 100-tal stabiliserade VSAT antenner i fält vilket ger utslag i en starkt ökad eftermarknadsförsäljning.

I december månad har ett omfattande arbete fortsatt med påbörjad leverans av första s.k. ”mile stone” i ett av de i augusti ingångna utvecklingsprojekten. Detta arbete förväntas nu kunna vara slutförd under januari.

Ackumulerad orderingång för 2013 var cirka MUSD 5,7 att jämföra med cirka MUSD 1,8 för 2012. Orderbok per den siste december uppgick till cirka MUSD 4,3. Vid en bedömning av utvecklingsprojektens betydelse är det viktigt att notera att i orderboken redovisas värden som motsvaras av påtecknade avtal och/eller köporder. Således ingår inte optioner eller de projekt som baseras på löpande avrop.

Om ExeoTech Invest AB

I ExeoTech ingår de helägda dotterbolagen Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ) med dotterbolagen C2SAT communications AB, C2SAT Asia Pacific (Pte.) Ltd, AIMS AB samt FMC Renewable Technologies AB. Därtill har ExeoTech Invest en ägarandel om 26,75 % i MRT Wind GmbH, ett bolag fokuserat på minivindkraftverk verksamt framförallt i Europa.

C2SAT communications AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner för framförallt marina installationer. C2SAT Asia Pacific ansvarar för försäljningen, att bygga upp, koordinera och stödja nätverk av distributörer och service- och installationspartners i Sydostasien, baserat på lokal produktion i Singapore. AIMS AB utvecklar och säljer IMU:er. FMC Renewable Technologies AB, har exklusiva rättigheter till att distribuera, sälja och tillverka produkten minivindkraftverket WG 100 och dess efterföljare, på följande geografiska marknader; Sydostasien, Sydkorea, Japan, Kina, Taiwan, Australien och Nya Zeeland.

Bolagets säte är i Stockholm. ExeoTech Invest AB (publ) är noterat på NGM-MTF (ETIN) med Mangold som likviditetsgarant (market maker).

Fredrik Nygren, Styrelseordförande

ExeoTech Invest AB