ExpreS2ion Biotech Holding AB planerar nyemission samt listning på Nasdaq Stockholm First North

ExpreS2ion Biotech Holding AB (”ExpreS2ion”) meddelar härmed, den 26 maj 2016, att bolaget avser att genomföra en nyemission under juni 2016, inför planerad listning på Nasdaq Stockholm First North. Fulltecknad nyemission tillför ExpreS2ion cirka 18 MSEK.

ExpreS2ion Biotech Holding AB, med organisationsnummer 559033-3729, har via det helägda danska dotterbolaget ExpreS2ion Biotechnologies ApS skapat en plattformsteknologi för att möjliggöra kostnadseffektiv och robust produktion av komplexa proteiner till utveckling av vacciner och diagnostik för exempelvis malaria och zikavirus. Dotterbolaget har sedan starten 2010 arbetat tillsammans med forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag och har med hjälp av sin patenterade ExpreS2-plattform framställt över 200 olika proteiner med en effektivitet och framgångsfaktor som överstiger konkurrerande teknologier.

Planerade investerarträffar

I samband med den planerade nyemissionen kommer ExpreS2ion att delta vid nedanstående informationsträffar för att informera om bolagets verksamhet och framtidsplaner:

Datum och tid Arrangemang Plats Anmälan
1 juni, 07:45 – 17:20 Sedermeradagen Clarion Hotel Post Drottningtorget 10 Göteborg Anmälan sker via www.sedermeradagen.se
8 juni, 11:45 – 13:00 Investerarlunch Scandic Hotel Klara Slöjdgatan 7 Stockholm Anmälan sker till anmalan@sedermera.se
13 juni, 11:45 – 13:00 Investerarlunch Malmö Börshus Skeppsbron 2 Malmö Anmälan sker till anmalan@sedermera.se

För ytterligare information gällande investerarträffarna, vänligen kontakta Sedermera Fondkommission.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till ExpreS2ion i samband med den planerade nyemissionen och listningen på Nasdaq Stockholm First North.

Steen Klysner, VD

E-post: sk@expres2ionbio.com

För ytterligare information avseende den planerade nyemissionen och listningen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission
Telefon: 0431 – 47 17 00