ExpreS2ion Biotech Holding AB publicerar memorandum inför nyemission

Härmed offentliggör ExpreS2ion Biotech Holding AB (”ExpreS2ion”) memorandum inför den nyemission som bolaget avser att inleda den 8 juni 2016, i samband med planerad listning på Nasdaq Stockholm First North. Teckningstiden pågår till och med den 22 juni 2016.

Memorandumet, som per dagens datum finns tillgängligt på bolagets (www.expres2ionbio.com) och Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) respektive hemsidor, innehåller en utförlig beskrivning av bolaget och dess verksamhet, fullständiga villkor och anvisningar för den planerade nyemissionen samt en beskrivning av de risker som potentiella investerare bör betrakta vid sidan av bolagets tillväxtmöjligheter. Teaser och anmälningssedel kommer att publiceras på bolagets och Sedermera Fondkommissions respektive hemsidor senast i samband med att teckningstiden inleds.

Planerade informationsträffar

I samband med nyemissionen kommer ExpreS2ion att delta vid nedanstående informationsträffar för att informera om bolagets verksamhet och framtidsplaner:

Datum och tid Arrangemang Plats Anmälan
8 juni, 11:45 – 13:00 Investerarlunch Scandic Hotel, KlaraSlöjdgatan 7, Stockholm
Anmälan sker till anmalan@sedermera.se
13 juni, 11:45 – 13:00
Investerarlunch           Malmö Börshus, Skeppsbron 2, Malmö Anmälan sker till anmalan@sedermera.se

För ytterligare information gällande informationsträffarna, vänligen kontakta Sedermera Fondkommission.

Finansiell rådgivare och Certified Adviser

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till ExpreS2ion i samband med planerad nyemission och listning på Nasdaq Stockholm First North. Sedermera Fondkommission är även utsedd till Certified Adviser för bolaget.

För ytterligare information avseende den planerade nyemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

Steen Klysner, VD

ExpreS2ion Biotech Holding AB, med organisationsnummer 559033-3729, har via det helägda danska dotterbolaget ExpreS2ion Biotechnologies ApS skapat en plattformsteknologi för att möjliggöra kostnadseffektiv och robust produktion av komplexa proteiner till utveckling av vacciner och diagnostik för exempelvis malaria och zikavirus. Dotterbolaget har sedan starten 2010 arbetat tillsammans med forskningsinstitutioner och läkemedelsbolag och har med hjälp av sin patenterade ExpreS2-plattform framställt över 200 olika proteiner med en effektivitet och framgångsfaktor som enligt styrelsen överstiger konkurrerande teknologier.