Extreme Networks först med kostnadseffektiv switch för 10GBASE-T

Snabbare migrering till 10 Gigabit Ethernet i datacenters

Kraven på bandbredd bara ökar. Större användning av servervirtualisering och konsolideringen av datacenters, har drivit på kraven på 10 Gigabit Ethernet explosionsartat. Därför lanserar Extreme Networks nu en ny version av Summit® X650 för 10GBASE-T – en kostnadseffektiv lösning för 10 GbE i vanlig kopparkabel.

I och med den nya Summit® X650-switchen finns nu ett komplett 10GBASE-T ekosystem från serveradapters till switchar. Detta möjliggör en smidig och ekonomiskt försvarbar övergång från gigabit till 10 gigabit. Detta oavsett hur datacentret idag har konfigurerat sina koppar- eller fiberanslutningar.

Trots att efterfrågan på bandbredd ökat har det gått långsamt med övergången till 10GBASE-T. Ofta beror det på bristande infrastrukturstöd. Med den nya Summit® X650 kan IT-avdelningar säkert och kostnadseffektivt införa 10GbE i sina datacenters. Extreme Networks 10GBASE-T produkterna har testats och validerats i Intels toppmoderna 10 Gigabits kompabilitetslabb.

– Extreme Networks arbetar hela tiden med att leverera ökad valfrihet, säger Peter Hagberg, Country Manager på Extreme Networks i Sverige. Med en komplett kostnadseffektiv 10GbE portfölj inklusive 10GBASE-T gör vi det möjligt att på ett smidig sätt växla upp till 10 GbE.

Läs mer om Extreme Networks lösningar här:

För mer information kontakta:
Peter Hagberg, Country Manager Sweden Norway, Extreme Networks
+46 850655850, +46 704142255
phagberg@extremenetworks.com

Om Extreme Networks
Extreme Networks utvecklar och installerar världsledande Ethernetinfrastrukturlösningar anpassade för affärskritiska kommunikationslösningar. Extreme Networks kunder är företag och Internetoperatörer som kräver högkapacitetsnätverk som innehåller en blandning av tjänster som tal, video och data, för både fasta och trådlösa nätverk.

Alla produkter och tjänster från Extreme Networks bygger på en öppen plattform, vilket är unikt ibland övriga företag branschen. Fördelen med att ha öppna plattformslösningar för program och hårdvara är att kunderna alltid får bästa möjliga tillgång och kontroll över samtliga tillämpningar och tjänster. Extreme Networks står för att öppenhet är grunden för tillväxt, frihet, flexibilitet och frihet.
För mer info: www.extremenetworks.com