Digital redovisningstjänst med personlig redovisningskonsult

Digital redovisning växer snabbt. Nu lanserar revisions- och rådgivningsföretaget EY den digitala redovisningstjänsten EY Access som hjälper små och medelstora företag med redovisning och löneadministration. Den nya tjänsten kombinerar den senaste digitala tekniken med tillgång till bred kompetens inom skatt, affärsrådgivning och revision.

Under de senaste åren har antalet svenska företag och organisationer med ett molnbaserat ekonomisystem vuxit från noll till över 250 000 företag. EY Access är en ny digital redovisningstjänst som samlar bokföring, fakturor och kvitton på ett ställe. Via EY Access presenteras företagets ekonomiska information i lättförståeliga rapporter med vägledande nyckeltal som hjälper till att få insikt i hur verksamheten utvecklas. Användarna får tillgång till sin bokföring samt kvitton och fakturor via mobilen, datorn eller läsplattan. Tjänsten tillhandahålls av kunniga redovisningskonsulter som säkerställer kvaliteten i redovisningen och rapporteringen.

− Utvecklingen inom digitala tjänster går rekordsnabbt. EY Access är en viktig satsning för framtiden, där vi kombinerar tillgång till den senaste digitala tekniken med vår breda kompetens. Vi förenklar vardagen för små och medelstora företag genom att erbjuda en trygg och flexibel tjänst, säger Anne-Louise Hallin, ansvarig för Redovisning inom Financial Reporting Services (FRS).

Till skillnad från liknande tjänster ger EY Access tillgång till både en modern och digital redovisningstjänst, såväl som EY:s samlade kompetens inom skatt, affärsrådgivning och revision.

− Inom digital redovisning finns det många som erbjuder tjänster där man behöver göra allt själv. Vi fokuserar inte på gör-det-själv-segmentet, utan strävar efter att hjälpa företag att frigöra tid, få bättre insikt i sin verksamhet och bli mer framgångsrika. Våra erfarna redovisningskonsulter gör att användarna av EY Access inte behöver sätta sig in i bokföringsregler och skatteregler eller missa några viktiga datum, säger Anne-Louise Hallin.

Läs mer på access.ey.se

För mer information, kontakta:
Anne-Louise Hallin, ansvarig för Redovisning inom Financial Reporting Services, 070 3830120, anne-louise.hallin@se.ey.com

Om EY
EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i. EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. www.ey.com/se

Taggar: