Ett framtida uthålligt banksystem – Mats Odell diskuterar kring riskhantering och styrning

Pressinbjudan seminarium i Almedalen den 30 juni

Den finansiella sektorn drabbas med jämna mellanrum av kriser. Höstens turbulens visar hur finansmarknadens komplexa system och finansiella instrument påverkar världsekonomin. Går det att undvika det cykliska förloppet och vad kan politiker och finansbranschen göra? Hur ska vi rusta framtidens banksektor så att den fungerar långsiktigt?

Välkommen till Ernst & Youngs paneldebatt i Almedalen, där dessa frågor kommer att diskuteras. Medverkar gör Mats Odell , finansmarknadsminister, Kerstin af Jochnick , ordförande Committee of European Banking Supervisors (CEBS), Lena Hagman , chefsekonom Almega, Johan Lönnroth , fd vice partiordförande, V, och docent i nationalekonomi, Ragnar Gustavii , Ernst & Young. Moderator är Pär Isaksson , Affärsvärlden.

Tid: Tisdag den 30 juni, kl 9.00-10.00 (frukost serveras) Plats: Hotel Wisby, Strandridaren För anmälan eller mer information kontakta Jenny Rodin på Ernst & Young, tel. 08 - 520 590 43 eller jenny.rodin@se.ey.com.
www.ey.com/se/almedalen

Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 135 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.
Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.

Om oss

EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i..EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. www.ey.se