Pressinbjudan

Börsbolagens CFO:er möter finansminister Anders Borg Möt finansminister Anders Borg på Ernst & Youngs seminarium CFO Round Table. Anders Borg talar om storbolagens framtid i Sverige inför en exklusiv publik bestående av CFO:er från några av våra största börsbolag. Efter talet ges tillfälle att ställa frågor.

Samtidigt har finansiell oro och återkommande nedskrivningar av den svenska tillväxttakten lett till att regeringens ekonomiska politik ifrågasätts. Kritiska röster har hörts från svenskt näringsliv.

Datum 24 september 2008

Tid Klockan 08:15 till 09:30

Plats Hörsalen, Ernst & Young Jakobsbergsgatan 24, Stockholm

Frågor och anmälan Välkommen med frågor och anmälan till Lars-Gunnar Ericson, 070 318 92 10.
lars-gunnar.ericson@se.ey.com

Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 130 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.

Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.

Om oss

EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i..EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. www.ey.se