Pressinbjudan seminarium i Almedalen den 29 juni: Visst finns korruption i Sverige - är svenska politiker naiva?

I syfte att diskutera den svenska lagstiftningen och skyddet för så kallade whistle blowers och hur myndigheter och företag kan jobba för att hitta och hantera korruption, så har Ernst & Young samlat en rad personer som är kunniga i ämnet.
Medverkar gör Anders Danielsson , vd Skanska Sverige, Eva Lindström , riksrevisor Riksrevisionen, Hans De Geer , professor, Transparency International, Henrik von Sydow (M), ledamot Justitieutskottet, Maryam Yazdanfar (S), ledamot Justitieutskottet, Lena Erixon , generaldirektör Vägverket, Kenneth Johansson , expert inom Fraud Investigation & Dispute Services, Ernst & Young.

Tid: Måndagen den 29 juni kl. 11.30 – 12.30 (lättare lunch serveras kl. 11.00) Plats: Hotel Wisby, Strandridaren

För anmälan eller mer information kontakta Jenny Rodin på Ernst & Young, tel. 08 - 520 590 43 eller jenny.rodin@se.ey.com.

Om Ernst & Young Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 130 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.

Ernst & Young AB ingår i det globala Ernst & Young-nätverket där varje medlem är en egen juridisk person.

Om oss

EY är ett världsledande företag inom revision, redovisning, skatt, transaktioner och affärsrådgivning. Våra tjänster och insikter hjälper till att skapa förtroende och hållbar tillväxt på finansmarknader och i ekonomier världen över. För att hålla våra löften till våra intressenter utvecklar vi ledare och medarbetare som arbetar i team över gränserna. Vi vill att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i..EY refererar till den globala organisationen samt kan avse en eller flera medlemsföretag i Ernst & Young Global Limited. Varje medlemsföretag utgör en egen juridisk person. www.ey.se