• Eyeonid Group AB/

Eyeonid Group AB (Publ) tecknar avtal med Mr. Sören Timm om att återförsälja Eyeonid’s produkter på den tyska marknaden

Eyeonid Group AB (Eyeonid Group) har idag tecknat avtal med Mr. Sören Timm om att återförsälja produkterna EyeOnID 360° Modules samt EyeOnPASS på den tyska marknaden. Avtalet kommer i ett senare skede flyttas över till Mr. Sören Timms nya bolag, loyoloo.

Eyeonid Group har under det senaste året fokuserat stort på den europeiska marknaden där Tyskland ses som en nyckelmarknad med stor potential för Eyeonid’s produkter.

Mr. Sören Timm som nyligen lämnat bolaget CPP Group där han var VD för länderna Tyskland, Österrike och Schweiz är en av de mest erfarna personerna på dessa marknader när det gäller ID-Skydd samt ID-Bevakningslösningar. Genom åren har Mr. Sören Timm byggt upp en stor förståelse för ”Value Added Services” marknaden och ett bra nätverk av potentiella kunder gällande den tyska marknaden.

Bolagen har redan idag ett flertal dialoger igång med potentiella kunder där några av dessa ligger i slutfasen. Parterna kommer även tillsammans skapa och paketera erbjudanden bäst lämpade för den tyska marknaden baserat på EyeOnID 360° Modules koncept.

”Det är glädjande och ligger i linje med vår strategi att kunna utöka vårt nätverk av samarbetspartners gällande återförsäljande av våra erbjudanden. Att skriva avtal med en så pass erfaren person som Mr. Timm är extremt positivt för Eyeonid Group samtidigt som det validerar vår unika position på marknaden. Vi har fått en väldigt bra respons för vårt erbjudande på den tyska marknaden som vi tror kommer leda till många bra möjligheter för båda bolagen,” säger Daniel Söderberg, VD Eyeonid Group AB (publ).

Daniel Söderberg, VD Eyeonid Group AB (publ)
E-post:
daniel.soderberg@eyeonid.com

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 oktober 2018.

Eyeonid grundades 2014 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-bevakningstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.

loyoloo är ett B2B2X Service Tech bolag som sätter dina kunder i kontroll genom att ge dem frihet att välja mellan tjänster som hjälper dem till ett mer tillfredsställande liv. Med det rätta valet av mervärdestjänster gör loyoloo det enklare för kunder att kunna hantera sina komplexa dagliga liv och skapa länkar mellan produkter som kunderna redan har. loyoloo hjälper sina konsumenter att få förtroende för loyoloo’s partners varumärken, vilket i sin tur kommer att förbättra marginalerna genom mervärdesförsäljning och indirekt ge en förbättrad användning av affärspartnerns kärnprodukter i en växande kundbas.