Säljstart för Eyeonids ID-bevakningstjänster via mySafety Group den 30 Juni 2017

Med start den 30 juni påbörjar mySafety Group den aktiva försäljningen av Eyeonids proaktiva ID-bevakningstjänster mot den svenska marknaden. En större lanseringskampanj mot den breda konsument-marknaden är planerad till efter sommaren medan säljstart och aktiv kundbearbetning påbörjas redan i nästa vecka. Tjänsten kommer att ingå i mySafetys svenska ID-skyddsförsäkring riktad till den svenska konsumentmarknaden.

”Efter ett långt integrationssamarbete känns det otroligt skönt att vi äntligen kan lansera skarpt med den ledande aktören inom ID-skydd och vardagssäkerhet. Utöver integrationsarbetet har vi även haft möjlighet att arbeta fram en plan för kommande steg i vårt samarbete vilket jag ser mycket fram emot.” säger Daniel Söderberg, VD på Eyeonid Group AB.

Eyeonids tjänster för kreditkort- och ID-bevakning kommer nu stegvis att integreras och lanseras fullt ut i mySafetys erbjudande till privat- och företagskunder i Sverige. Inledningsvis har Eyeonids ID-bevakningstjänst paketerats in i mySafetys ID-skyddsförsäkring mot den svenska konsumentmarknaden.

”Vi är glada över att med hjälp av Eyeonids teknologi kunna erbjuda våra kunder ett ännu starkare skydd mot ID-kapning. Vår ID-skyddsförsäkring är idag Sveriges mest köpta ID-skydd och vi har tidigare adderat tjänster som juridisk assistans och rättsskyddsersättning till kundernas ökade nytta. Det känns mycket bra att nu även kunna inkludera en stark proaktiv komponent tack vare Eyeonids bevakningstjänster, vilket ger oss en än mer heltäckande lösning för ID-skydd och bevakning. Vi har stora förhoppningar om att detta kommer att tas emot bra av våra kunder och att samarbetet skall kunna utvidgas till fler av våra marknader.” säger Daniel Elfvendahl, VD och koncernchef för mySafety Group AB.

I och med att mySafety nu startar försäljningen kommer Eyeonid att börja erhålla ersättning i enlighet med det avtal som finns mellan parterna.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juni 2017.

mySafety Group arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla.
Företaget hjälper över en miljon användare i flera länder med att bl a skydda sina personuppgifter med ID-skydd, skydda sin identitet på digitala plattformar med DigitalSkydd, samt att spärra kreditkort och ID-handlingar. mySafety finns idag i 6 länder och omsatte under 2016 ca 440 Mkr.