Elefanten 17 såld för 265 Mkr till tysk fond

Fabege, som förvärvats av Wihlborgs, har avyttrat fastigheten Elefanten 17 i Stockholm till den tyska fastighetsfonden Oppenheim Immobilien Kapitalanlage GmbH. Köpeskillingen uppgår till 265 Mkr och ger en resultatpåverkan i Wihlborgs om 10 Mkr. Vinsten kommer att redovisas under det fjärde kvartalet 2004. Elefanten 17, som omfattar ca 5 000 kvm kontor i centrala Stockholm, är fullt uthyrd till Arbetsmarknadsstyrelsen sedan augusti 2004. Köparen tillträder fastigheten den 1 juli 2005. Wihlborgs Fastigheter AB (publ) För ytterligare information: Erik Paulsson, VD, tel 08-555 148 18, 0733-87 18 18 Olle Knaust, vVD, tel 08-555 148 10, 0733-87 18 10 Mats Berg, informationschef, tel 08-555 148 20, 0733-87 18 20