Ny podcaststudio i Luma, Hammarby Sjöstad

Det senaste året har podcastformatet slagit på bred front och nu öppnar Fabege en inspelningsstudio i Hammarby Sjöstad. Under hösten kan alla seriösa podcastare, såväl amatörer som professionella, låna inspelningsstudion som ligger i Lumas unika kontorsmiljö. Ambitionen är att få fler att upptäcka Hammarby Sjöstad som arbetsplats och bidra till att goda idéer sprids.

I dag kan vem som helst skapa en egen radiokanal och sprida sitt budskap kostnadsfritt över nätet. Många saknar dock den miljö och teknologi som krävs för att få till en riktigt bra inspelning. Ett problem som Fabege nu erbjuder en lösning på genom att bygga podcaststudion. Inbäddad bland kontoren i Lumafabriken i Hammarby Sjöstad ligger studion där den som har en programidé kan spela in sina idéer, historier och diskussioner i studiokvalitet. Studion är inredd av Note Design Studio och öppen för alla seriösa podcastare.

– Jag tycker att det är väldigt bra att Fabege uppmärksammar podcasts och gör det möjligt för fler, att med bra teknik och i en kreativ omgivning, få sin röst hörd. Fenomenet växer för varje dag, och även om det redan nu är en populär form och blandning av underhållning, information och verktyg för att kommunicera budskap, så är jag övertygad om att vi än så länge bara upplevt början, sammanfattar Kristoffer Triumf, grundare av podcasten Värvet.

Luma ligger knappt tio minuter från city och har goda kommunikationer. Förutom buss från Slussen stannar tvärbanan i Lumas trädgård och sjöstadsfärjan lägger till vid Lumas strand. Luma är en byggnad med en spännande historia. Fastigheten byggdes som en lampfabrik på 30-talet och ritades av arkitekterna Artur von Schmalensee och Eskil Sundahl. Miljön är kulturhistoriskt värdefull och Luma anses vara en av funktionalismens viktigaste byggnader i Stockholm.

Mellan 13 september och 13 december 2013 går det att boka in datum för att sända från Luma podcaststudio. Bokning görs på www.lumapark.se/podcast.

Sedan tidigare erbjuder Fabege företag att provjobba ett kreativt kontor i samma hus som podcaststudion. Alla som vill upptäcka vad en unik kontorsmiljö i en inspirerande stadsdel kan göra för inspirationen och arbetsglädjen kan boka in sig mellan 19 augusti och 31 oktober 2013. Bokning görs på www.lumapark.se.

För mer information och bilder vänligen kontakta:

Johan Belin, marknadsområdeschef Hammarby Sjöstad, Fabege tel 08-556 747 29 alt 076-775 88 26
Johanna Gattberg, uthyrare Hammarby Sjöstad, Fabege tel 08-555 148 51 alt 070-255 65 50

Fabege AB (publ) är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med inriktning mot uthyrning och förvaltning av kontorslokaler samt fastighetsutveckling. Fabege äger fastigheter främst i Stockholms innerstad, Arenastaden, Solna Business Park och Hammarby Sjöstad. Fabege arbetar med utveckling av hela stadsdelar för att skapa långsiktigt hållbara miljöer. Fabege äger fastigheter till ett bok­fört värde av 32,2 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information www.fabege.se.