VD-skifte i AB Fagerhult

Per Borgvall har efter drygt 4 år som VD på Fagerhult beslutat lämna sin befattning. Per Borgvall kvarstår som VD och koncernchef tills en ersättare rekryterats.

Jan Svensson, Fagerhults styrelseordförande, kommenterar:

”Fagerhult har, under ledning av Per Borgvall, genomfört en omfattande tillväxtstrategi med betydande internationalisering under de senaste fyra åren. Detta arbete är inte avslutat utan kommer att fortsätta även under en ny koncernchefs ledning.”

Per Borgvall kommer att tillträda befattningen som VD i Gunnebo AB.

Habo den 5 september 2008

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 3 300 anställda och verksamheter i mer än 25 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, Eagle Lighting, I-Valo, Arlight, Lighting Innovation, LED Linear och WE-EF. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq Nordiska Börs i Stockholm.