Falck Security lanserar nytt hemlarmkoncept - "do it yourself"

Det nya hemlarmskonceptet Falck Security ”do it yourself” riktar sig till en bred målgrupp av kunder och larmsystemet passar för alla typer av boende, lägenheter, radhus, villor samt alla typer av fritidshus.

Falck Security ”do it yourself” erbjuder förutom ett stort utbud av produkter även alternativa betalningsmodeller. Till skillnad från många andra konkurrerande larmslösningar på marknaden så äger kunden alltid larmet vilket ger stor flexibilitet utan avkall på tryggheten.   Falck Security kan därför erbjuda mycket låga månadskostnader och sett över tid så innebär det stora besparingar. Undersökningar visar att många kunder har sitt larm i mer än 10 år. Med ett larm från Falck Security blir effekten att kunden redan efter 7 år gjort en besparing på ca 10000 kr beräknad efter 2012 års priser säger Staffan Brewitz,
marknadsdirektör för privatlarm.

Vid köp av Falck Security ”do it yourself” ingår alltid teknisk support tillgängligt via våra säkerhetskonsulter och i de fall kunden önskar få larmet monterat av en tekniker erbjuder vi även det till en låg kostnad.

Med i konceptet Falck Security ”do it yourself” ingår livstids materialförsäkring och självriskeliminering.

Parallellt med lanseringen av Falck Security ”do it yourself” öppnar Falck även den nya webbshopen med funktionen ”Falck Larmkalkylator” som ger en överblick av vilka komponenter som ingår i ett larmsystem och en prisindikation på hur mycket larmet kommer att kosta. Inom kort kan du själv gå in och testa kalkylatorn.

Följ vår utveckling på vår hemsida: www.falcksverige.se

Falck Security ”do it yourself”
Staffan Brewitz