Lakritsroten öppnar en fjärde butik i Fältöversten

I september breddas utbudet för alla lakritsälskare. Lakritsroten öppnar i Fältöversten och kommer att erbjuda besökare lakrits i alla former.

Den 22 september öppnar Lakritsroten i Fältöversten. Butiken bygger på kunskap, hantverk och inspiration kring kryddan lakrits. Besökare kommer att kunna köpa konfektyr, lakrits för matlagning och bakning, desserter, litteratur inom lakrits samt skönhetsprodukter – en butik med allt inom lakrits.

• Lakritsrotens fokus på hantverk och inspiration är perfekt för Fältöversten. Här kommer du verkligen att kunna unna dig det lilla extra i vardagen oavsett om du är sötsugen eller letar efter nya kryddor till maten. Butikens produkter, kunskap och service kommer verkligen att hjälpa till att sätta guldkant på vardagen, säger .

Lakritsroten i Fältöversten kommer även att erbjuda specialkomponerade presenter, provsmakning och duktiga lakritsexperter på plats. Butiken ligger vid entrén mot Karlaplan.

• Vi är jätteglada att öppna vår fjärde butik i Fältöversten. Handelsplatsen är en institution där kunskap och hantverk står högt i kurs och i Lakritsroten får besökarna en upplevelsebutik, där vår kunniga personal älskar att ge råd och tips och berätta om hantverket bakom våra produkter. Utöver lakrits för alla tillfällen arrangerar vi även spännande lakritsprovningar och andra aktiviteter för våra kunder, säger Erik Dahlén, VD för Lakritsroten.

Butiken öppnar fredagen den 22 september, kl 10.00.

Om Lakritsroten

Lakritsroten är ett familjeägt företag med fyra butiker i Stockholm, Sveavägen 107, Hornsgatan 45, Regeringsgatan 44 och i Fältöversten samt webbshop www.lakritsroten.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Erik Dahlén, vd, Lakritsroten
E-post: erik.dahlen@lakritsroten.se

Marcus Hallberg, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: marcus.hallberg@amffastigheter.se
Tel: +46 8 696 31 13

Om Fältöversten

I Fältöversten samlas alla som bor och lever kring Karlaplan. Vi är en naturlig del av stadsdelen och erbjuder shopping med ett 60-tal butiker, servicetjänster, skönhetskoncept och restauranger. Fältöversten invigdes 1973 och ägs sedan 2012 av AMF Fastigheter som arbetar för att skapa stadsrum där människor vill vara.