Nu får karlaplanarna en egen juicebar – Joe & the Juice öppnar i Fältöversten.

Färskpressade juicer, härliga smörgåsar och positiv energi. Nu flyttar den danskägda och snabbväxande juicebaren Joe & the Juice in i de karlaplanska kvarteren.

- Att Sveriges största Joe & the Juice öppnar hos oss i Fältöversten känns jätteroligt och som en bra pulshöjare. Tack vare gallerians fina utveckling den senaste tiden har vi blivit en ännu attraktivare plats för både besökare och nyetableringar, säger Henriette Johansson, centrumchef för Fältöversten.

Bakom Joe & the Juice står Kaspar Basse. Han grundade företaget 2002 i Köpenhamn, där också den första juicebaren öppnade. Joe & the Juice vill i första hand vara en mötesplats. Konceptet är modernt och hälsosamt. Känslan när man besöker Joe & the Juice ska vara positiv och full av energi.

Joe & the Juice’s Sverige-ansvarige, Kasper Borst, ser framemot att kunna erbjuda alla karlaplanare nyttiga juicer, noga utvalt kaffe och annat gott:

- Jag har länge haft ögonen på Fältöversten. Det är ett av Stockholms charmigaste och mest centrala stadsdelscentrum. När denna möjlighet gavs var det inga tvivel om saken – klart vår tolfte Joe & the Juice ska ligga just där, säger han.

De senaste åren har Fältöversten satsat mycket på miljö och atmosfär. Samtidigt har gallerian varit mån om att lyssna på kundernas önskemål om nya restauranger och caféer. Under 2014 öppnade Froyo, Klang Market, Enklare Liv, Calzedonia, Euro Nail, Whitesmile Scandinavia och Rapdie.

- Vi är ett tydligt och starkt stadsdelscentrum. Det betyder att en stor del av våra kunder återkommer flera gånger i veckan. Självklart måste vi lyssna på dem. Hur underlättar vi deras vardag och vad vill kunderna ha när de vill lyxa till det? Det är jätteviktigt för oss, avslutar Henriette Johansson.

I mars slår Joe & the Juice upp dörrarna i den nordvästra delen av Fältöversten, som fortsätter utvecklas efter omflytten av ICA Supermarket och avflytten av Swedbank.

Henriette Johansson, centrumchef

Fältöversten Stockholm

E-post: henriette.johansson@amffastigheter.se

Tel: 08-696 34 97

I Fältöversten samlas alla som bor och lever kring Karlaplan. Vi är en naturlig del av stadsdelen och erbjuder shopping med ett 50-tal butiker, servicetjänster och restauranger.