Familjeapoteket.se Sveriges första alternativa apotek på nätet

Report this content

I mars nyöppnade första alternativa apoteket på nätet, Familjeapoteket.se, vars syfte är att underlätta vardagen för familjer. Familjeapoteket.se erbjuder ett unikt och brett sortiment som täcker de flesta områden; alltifrån inkontinensskydd till lusschampoo. Via kvalificerad rådgivning från läkare, sjukgymnaster och nu senast sajten Netdoktor.se - Sveriges ledande hälsoportal, kan besökarna även snabbt få svar på relevanta frågor. Tanken är också att börja sälja läkemedel när apoteksmonopolet avvecklas.

Familjeapoteket.se är det första alternativa apoteket med handplockade produkter för hela familjen; allt ifrån plåster, solskydd, luskammar till specialanpassade produkter så som nappflaskor för läpp- och gomspalt och femtio olika produkter för inkontinens. Familjeapoteket.se har även tagit fram praktiska paket som passar för olika tillfällen i livet, en necessär fylld med utvalda produkter för första barnet, resan och löparrundan.
- Vi har haft öppet sedan 2006 och ser att det finns en enorm efterfrågan av våra produkter speciellt bland stressade småbarnsföräldrar. Några klick på datorn och du får produkterna hem i brevlådan dagen efter om du gör din beställning före lunch. Perfekt om du är hemma med sjuka barn, säger Louise Jansson, Marknadschef på Familjeapoteket.
Allt tyder på att det kommer bli en ökad efterfrågan även under 2009. Så snart monopolet avregleras är familjeapoteket redo att även erbjuda läkemedel och därmed bli ett komplett och bekvämt alternativ. Familjeapotekets mål är att bli Nordens ledande internetapotek.
Marknadschefen på Familjeapoteket.se, Louise Jansson, har gedigen erfarenhet av att agera på en marknad som håller på att avregleras då Louise bland annat har varit marknadschef på CityMail när postens monopol avreglerades.
- För att förenkla och göra det tryggt att handla egenvård och läkemedel på nätet samlar vi produkter och rekommendationer från experter på ett och samma ställe. Här kan man även få personlig rådgivning. Vi strävar även efter att kontinuerligt utöka kommunikationen med våra kunder, via till exempel SMS och chatt, säger Louise Jansson, Marknadschef på Familjeapoteket.
Familjeapoteket grundades av Louise Jansson och Susanne Söderberg. Syftet är att erbjuda ett enklare och smartare sätt att handla bra produkter för familjens egenvård.