Rökfritt och gemenskap hos Familjebostäder

Report this content

På fredag den 20 mars sätter Familjebostäder spaden i jorden för två boendeformer som efterfrågats av många - rökfritt boende respektive gemenskapsboende med kooperativ hyresrätt. Det förverkligas i tre hus om totalt ca 170 lägenheter i Axelsberg.

Det nya gemenskapsboendet omfattar ca 65 lägenheter och kommer att ligga i ett av de nya husen. Ett annat viks för rökfritt boende. Det tredje huset blir ett mer traditionellt boende. Alla husen har 5-6 våningar. Lägenhetsstorlekarna är 1:or på 40 kvm till 4:or på 93 kvm. När det gäller lägenheterna i gemenskapsboendet tar Boföreningen Framtiden emot intresseanmälningar. Hälften av de övriga hyresrätterna förmedlas via vår interna kö. Resten förmedlas via Stockholms bostadsförmedling. Inflyttningen är beräknad till våren 2010.
IKANO Bostad är totalentreprenör. Läs mer om kvarteret Fordringsägare på vår hemsida, www.familjebostader.com.

Tid och plats: Styrelseordförande Joakim Larsson inviger bygget fredagen den 20 mars kl 11.00 i korsningen Hägerstensvägen/Hägerstens allé.

För mer information kontakta: Mia Wester Carlsson, kommunikatör, telefon 08-737 20 18 eller 070-737 20 18. mia.wester.carlsson@familjebostader.com

Bo Östlund, projektledare, telefon, 08-737 22 45 eller 070-737 22 45 bo.ostlund@familjebostader.com