Anna Erhardt ny kommunikationschef på FAR

Idag tillträder Anna Erhardt som ny kommunikationschef på FAR. Anna kommer närmast från en tjänst som pressekreterare hos justitieminister Beatrice Ask och har tidigare bl.a. arbetat som press- och informationsansvarig på Polisförbundet.

Anna, som har en bred erfarenhet av kommunikations- och opinionsarbete, ska leda FARs kommunikationsavdelning som bl.a. arbetar med opinionsbildning och medlemskommunikation.

- De återkommande finanskriserna triggar en översyn av näringslivets spelregler på områden som bolagsstyrning, finansiell rapportering och revision. Här har FAR en viktig uppgift att påverka frågorna i rätt riktning och då är kommunikation av central betydelse. Anna Erhardt blir här en nyckelspelare, säger FAR:s generalsekreterare Dan Brännström.

- Det känns mycket inspirerande och spännande att tillsammans med medarbetarna på FAR få utveckla kommunikationsarbetet framåt och verkligen sätta de viktiga frågorna på dagordningen, säger Anna Erhardt.

Kontaktpersoner:

Dan Brännström, FARs generalsekreterare, mobil: 070-311 18 15

Anna Erhardt, FARs kommunikationschef, mobil: 076-789 08 09

FAR är branschorganisationen för revisorer och rådgivare och har drygt 6 500 medlemmar. Tillsammans med FAR Akademi ger vi näringsliv och samhälle rätt kompetens, rätt information och rätt förutsättningar för tillväxt. FAR ger också ut tidskriften Balans. Läs mer på <www.far.se>.

Taggar:

far