Pressinbjudan

Vilket företag var bäst på hållbarhetsredovisning 2013? Svaret får du 3 juni då vinnaren koras av FAR, branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare.

I samband med prisutdelningen äger en paneldebatt rum där vi lyfter olika perspektiv på hållbarhetsfrågor och hållbarhetsredovisning. Vi redovisar också resultatet från en aktuell enkät om hållbarhetsredovisning i Sveriges 150 största företag.

Dan Brännström, FARs generalsekreterare, inleder och presenterar årets pristagare.

I panelen: Nyamko Sabuni, hållbarhetschef ÅF, Annika Poutiainen, chef för övervakningen Nasdaq OMX, Mia Horn af Rantzien, vd SNS och Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar på Nordea.

Moderator: Åse Bäckström, ordförande i FARs arbetsgrupp för hållbarhetsfrågor och hållbarhetschef på KPMG.

Tid:
3 juni, 8.30–10.00, frukost serveras från kl. 08.00
Plats: IVAs Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm

Anmäl gärna om du kommer senast 2 juni. Direkt efter seminariet finns det möjlighet att intervjua och fotografera pristagarna.

Marianne Bäärnhielm, kommunikationschef, tel. 08 506 112 34, mob. 076-789 08 09

FAR är branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare och har ca 6 000 medlemmar. FARs uppdrag är att hjälpa revisions- och rådgivningsbranschen att göra nytta för näringsliv och samhälle. Detta sker främst genom utveckling av god yrkessed, kompetensutveckling och opinionsbildning. Läs mer på www.far.se.