Pressinbjudan: Bästa hållbarhetsredovisning 2014 – prisutdelning 3 juni

Just nu är hållbarhet på allas läppar. 3 juni delar FAR ut priset ”Bästa hållbarhetsredovisning” – för trettonde året i rad. Och det blir debatt på temat ”Mänskliga rättigheter ur ett hållbarhetsperspektiv” med spännande gäster och samtal om hur trenden inom hållbarhetsredovisning ser ut i Sverige.

FAR, branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare bjuder in till prisutdelning av Bästa hållbarhetsredovisning 2014. Priset delas ut 3 juni på IVA i Stockholm och då presenteras vinnaren samt hedersomnämnande. Alla svenska företag som har granskade hållbarhetsredovisningar har utvärderats.

Medverkande: Carina Lundberg Markow (Folksam), Johan Henningsson (SEK), Camilla Goldbeck-Löwe (Ericsson), Jens Schlyter (Näringsdepartementet), Frank Hojem (LKAB), Markus Håkansson (FARs arbetsgrupp för hållbar utveckling) och FARs generalsekreterare Dan Brännström. Moderator: Åse Bäckström (Global Child Forum).

Tid: 3 juni, kl 08.30–10.00, frukost serveras från kl 08.00
Plats: IVAs Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm