Balder erhåller positiv utsikt från Moody’s

Balder har sedan december 2016 en Investment Grade rating från Moody’s om Baa3 med stabil utsikt. Moody’s har nu ändrat utsikten till positiv från stabil. Balder har sedan februari 2017 även en Investment Grade rating från S&P om BBB med stabil utsikt.

"We have changed the outlook on Balder's long term issuer rating to positive from stable because of the company's improved debt maturity profile and unencumbered asset ratio following recent and planned senior unsecured bond issuances whose proceeds will refinance outstanding short dated secured debt”. says Maria Gillholm, Moody's Vice President – Senior Credit Officer and lead analyst on Balder.

Finanschef Marcus Hansson telefon 0768- 36 98 48

Denna information är sådan som Fastighets AB Balder är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 augusti 2017 kl. 17.05 CET.

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring ska möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 30 juni 2017 ett värde om 89,0 Mdkr (77,5). Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap