Balder ingår avtal om försäljning av hela beståndet i Finspång

Fastighets AB Balder (publ) har avtalat om att sälja hela sitt bestånd i Finspång till Amasten Holding AB omfattande cirka 68 000 kvm för ett underliggande fastighetsvärde om 460 Mkr. Balder kommer som dellikvid teckna aktier i Amasten om maximalt 30 Mkr, vilket motsvarar en ägarandel om cirka 10 procent.

Försäljningspriset översteg Balders senaste värdering med drygt 10 procent, vilket kommer att redovisas under andra kvartalet.

Finanschef Marcus Hansson, telefon 0768-36 98 48

Ovanstående information är sådan som Fastighets AB Balder (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 08.30 den 30 maj 2014.

Box 53121, 400 15 Göteborg

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring skall möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 31 mars 2014 ett värde om 29,1 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.