Trianon tilldelas markanvisning i Hyllie

Fastighets AB Trianon tilldelas en byggrätt på 4 500 kvm BTA i Hyllie i planområdet Söder om badhuset i den västra delen av området.

Byggrätten avser bostäder i flerbostadshus med upplåtelseformen hyresrätt. Byggrätten ska utvecklas i enlighet med den intresseanmälan som har inlämnats inom ramen för Markanvisning Hyllie 2017 i oktober 2017. Markpriset för byggrätten är 4 000 kr/m2 BTA och priset gäller till och med december 2018.

Detaljplanen för området Söder om badhuset är för närvarande på samråd och planens utformning och byggrätter kan komma att ändras. Den byggrätt och det läge som anges i markreservationen är därför ungefärliga. Markreservationen gäller till och med 2018-12-31.

Denna information är sådan information som Fastighets AB Trianon (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och Lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 december 2017, kl 10.00.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianons fastighetsbestånd omfattar 49 fastigheter om 256 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 61 procent bostäder och 39 procent kommersiella- och samhällsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 30 juni 2018 på cirka 5,3 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Premier med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-4094 21 20.För mer information se: www.trianon.se