Erik Olsson ny ordförande för FMF

Report this content

På årsmötet den 8 maj röstades Erik Olsson, VD för Erik Olsson Fastighetsförmedling, in som ny ordförande för Fastighetsmäklarförbundet (FMF). Erik har varit ledamot i styrelsen i två år och var bland annat en av de ansvariga för att driva FMFs strategiarbete.

– Det känns givetvis jätteroligt att ha fått detta förtroende, berättar Erik Olsson. Nu ser jag fram emot att tillsammans med styrelsen och vår VD få driva organisationen vidare mot nya mål.

Den förre ordföranden, Pasha Sabouri, lämnar över ordförandeklubban till Erik, men sitter kvar som styrelseledamot.

Styrelsen som valdes på stämman består av följande:

• Erik Olsson, Ordförande
  • Pasha Sabouri
  • Richard Lagerling
  • Christina Casserlöv
  • Magnus Miramadi
  • Ulrika Gerdtsson
  • Björn Bergström
  • Jan Jägholm
  • Johan Linde

Erik fortsätter med att berätta att han redan nu haft mycket kontakt med medlemmarna och att det är roligt att höra att man uppfattar att FMF utvecklats kraftigt de senaste två åren.

– Fokus måste alltid vara medlemsnytta och hur vi skall kunna bidra till att skapa ett bra förbund för våra medlemmar. Men jag är övertygad om att vägen dit går genom kvalité och att vi på olika sätt kan stärka branschen och skapa de bästa förutsättningarna för våra medlemmar och våra medlemmars kunder. Nu ser jag fram emot att engagera mig i detta uppdrag och det hoppas jag skall märkas ute bland medlemmarna, avslutar Erik.

Kontakt:

Carolina Stegman, VD Fastighetsmäklarförbundet, 0760 18 18 68

Fastighetsmäklarförbundet, FMF, är en politiskt obunden branschorganisation för cirka 1000 av landets fastighetsmäklare. FMF bildades för drygt 60 år sedan och har en medlemskår från Ystad i söder till Haparanda i norr. Genom att arbeta inom fyra kärnområden vill vi se till att våra medlemmar är rätt rustade för att möta köpare och säljare på bästa tänkbara sätt. FMFs kärnområden är service, ekonomi, kvalitet och opinion.

Taggar:

Citat

Det känns givetvis jätteroligt att ha fått detta förtroende. Nu ser jag fram emot att tillsammans med styrelsen och vår VD få driva organisationen vidare mot nya mål.
Erik Olsson
Fokus måste alltid vara medlemsnytta och hur vi skall kunna bidra till att skapa ett bra förbund för våra medlemmar. Men jag är övertygad om att vägen dit går genom kvalité och att vi på olika sätt kan stärka branschen och skapa de bästa förutsättningarna för våra medlemmar och våra medlemmars kunder. Nu ser jag fram emot att engagera mig i detta uppdrag och det hoppas jag skall märkas ute bland medlemmarna.
Erik Olsson