Bra start för FastOut VR - 50 kunder på tre månader

VR- och drönarbolaget FastOut lanserade i mitten av mars i år sin revolutionerande VR-produkt FastOut VR. Efter mindre än tre månader har redan 50 kunder tecknat avtal för produkten.

FastOut VR är unik genom att den är så lättanvänd och ett kostnadseffektivt verktyg för att skapa 360° VR-upplevelser. På mindre än 10 minuter kan användaren fota, bearbeta och ladda upp en VR-tour för till exempel en bostad till salu. Kostnaden är dessutom avsevärt lägre än liknande tjänster.

“Det är så glädjande att höra att i princip alla kunder imponeras av hur enkel hela processen är och möjligheten med att koppla ihop 360° drönarvyer med VR tourer från marken. Därför går också försäljningen över förväntan. FastOut VR lanserades i mitten av mars men har redan bevisat sig”, säger Alexander Greidinger, VD på FastOut.

I dagarna tecknade FastOut avtal med sin 50:e kund för FastOut VR. Produkten säljs som en abonnemangstjänst där kunderna betalar en fast månadskostnad och sedan kan skapa ett fritt antal VR-upplevelser. Inledningsvis finns kunderna främst inom fastighetsmäklarbranschen.

“Vi säljer så mycket vi hinner med till fastighetsmäklare över flera geografiska marknader men vi får allt oftare frågor från andra branscher som insett kraften i VR som presentationsform”,säger Alexander Greidinger.

50 abonnemangskunder innebär löpande månadsintäkter för FastOut på omkring 175 000 kronor. FastOuts fokus på nya abonnemangsformen med FastOut VR är av strategisk vikt då bolaget över tid bygger upp ett stabilt flöde av intäkter och gör FastOut mindre sårbar för säsongseffekter.

FastOut VR kan användas med eller utan VR-glasögon och är fullt anpassad till desktop, mobil och surfplattor.

Alexander Greidinger, VD FastOut

VR- och drönarbolaget FastOut har som ambition att mappa upp världen med 360° interaktiva drönarvyer och bli världens största IT-plattform som kopplar samman lokala professionella drönarpiloter med kunder. Via den globala självbetjäningsplattformen kan kunder enkelt beställa drönaruppdrag och få tillgång till databasen med 360° drönarvyer som kan skräddarsys efter behov. Den unika IT-plattformen gör det möjligt att bygga effektiva och nyskapande tjänster inom Virtual Reality, digital kommunikation och marknadsföring.