Catena Fastigheter är FastOuts första kund inom kommersiella fastigheter

Catena börjar nu använda 360° drönarvyer från FastOut’s IT-plattform för att tydligare och mer överskådligt presentera fastigheter. Vyerna ska användas för att visa hyreslediga fastigheter samt presentera fastigheter vid tex försäljning av fastigheter, förvaltning eller förvärv av nya fastigheter. Vyerna kommer finnas tillgängligt via Catenas hemsidor samt användas vid tex epostutskick, det kommer även att finnas en översikt över hela Sverige där användaren enkelt kan se och “flyga” mellan de olika fastigheterna.

Affären omfattar inledningsvis en startinvestering av drönarvyer över ett hundratal av Catenas fastigheter. Det initiala ordervärdet är 300.000 kr. Catena har dessutom ett löpande avtal för tillgång till FastOut’s IT-plattform samt ramavtal för nya drönarvyer och andra tilläggstjänster.

Catena är FastOut första kund inom kommersiella fastigheter, och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete.

Om Catena AB
Catena utvecklar på ett hållbart sätt och genom samarbete effektiva logistikanläggningar som försörjer storstadsregioner i Skandinavien. De erbjuder Sveriges bästa nät av moderna och strategiskt placerade fastigheter som erbjuder optimala förutsättningar för ett smartare lager- och varuflöde.

Mer information om bolaget finns på www.catenafastigheter.se

FastOut är en IT-plattform där företag kan skapa och publicera skräddarsydda 360° drönarvyer för att lyfta fram sitt geografiska läge.

Deras vision är att bli världens största IT-plattform för 360° video och drönarvyer och redan nu består deras bibliotek av över 10 000 drönarvyer och antalet växer ständigt, med hjälp av drönarpiloter från hela världen.