FastOut får tilläggsbeställningar i Norge och Finland

Drönarbolaget FastOut har mottagit tilläggsbeställningar från samarbetspartners i både Norge och Finland till ett ordervärde på omkring 165 000 kronor.

FastOut meddelande i augusti att arbetet är igång på de två utlandsmarknaderna Norge och Finland tillsammans med samarbetspartnerna Finn.no respektive Alma Media. Den ursprungliga beställningen av 360° drönarvyer har utökats på båda marknaderna vilket ska ses som ett positivt tecken.

Integrationen hos båda bolagen ska fungera på så sätt att drönarvyer automatiskt kommer visas upp om det finns en drönarvy inom en radie av sökt bostad eller område.

Finn.no har bland annat Finn Eiendom som är Norges största marknadsplats för bostäder där tjänsten kommer att integreras.

I Finland är det Alma Media-ägda sajterna Etuovi.com och Vuokraovi.com som kommer använda FastOuts interaktiva drönarvyer. Etouvi.com är Finlands största bostadsmäklarsajt med mer än 700 000 användare per vecka.