FastOut har fotograferat stora delar av Los Angeles med tusentals 360°-vyer

VR- och drönarbolaget FastOut har under sommaren arbetat med att fotografera stora områden över Los Angeles med 360°-vyer från luften för att bygga upp bildbanken inför ökad aktivitet i USA. Dessa vyer blir tillgängliga för bolagets framtida kunder och kommer bland annat kunna användas för att lyfta fram områden och skapa VR-tourer när de kombineras med FastOuts VR-app.

FastOut tidigare VD Alexander Greidinger ansvarar från mitten av augusti för att på plats lägga grunden för och utvärdera en långsiktig etablering av FastOut i USA.

Exempel på populära områden i Los Angeles som fotograferats med 360°-vyer är bland annat: Malibu, Venice, Pacific Palisades, Hollywood, Downtown LA, Beverly Hills, Brentwood, Pasadena, Long Beach och Santa Monica. Det innebär att viktiga delar av Los Angeles inom kort finns klara i databasen.

I samband med att FastOut gick in på den spanska marknaden så gjordes en liknande satsning där stora populära områden täcktes upp med 360°-vyer vilket blev startskottet för att få in nya kunder i Spanien.

Los Angeles ses som ett väl lämpat första område för FastOut med dess starka bostadsmarknad, klimat där drönarfoton kan tas året om, bra miljö för techbolag och vana att ta sig an ny teknik. Sammantaget skapar det mycket bra förutsättningar för FastOuts produkter.

Vyerna som blir tillgängliga för desktop, mobiler, läsplattor och VR-glasögon kommer successivt att laddas upp på FastOuts plattform i takt med att de har bearbetats. För att se exempel på en 360°-vy från Los Angeles, klicka här