Fastout Int. AB utser ny VD

Styrelsen i Fastout Int. AB har utsett Alexander Greidinger till ny VD för bolaget.

Alexander kommer närmast från Schibsted koncernen där han jobbade som affärsområdeschef för Blocket Bostad. Innan det var Alexander onlinedirektör på Metro där han hade det övergripande resultatansvaret för bolagets digitala verksamheter. Under hans tid på Metro växte den digitala verksamheten markant med flera nya lanserade sajter som: metrojobb.se, allastudier.se och metromode.se.

“Alexander har erfarenhet från att både jobba internationellt samt att bygga upp och leda digitala verksamheter. Detta gör honom till rätt person att stärka bolagets nuvarande position samt leda vår internationella expansion.” - Thomas Edselius, Styrelseordförande Fastout Int. AB

“Jag är väldigt glad över att ha fått förtroendet att leda FastOut i denna spännande fas. Drönarbranschen är i kraftig tillväxt och FastOuts IT-plattform som hjälper företag att lyfta fram ett 360° geografiskt läge med hjälp av lokala drönarpiloter är unik, vilket skapar en enorm potential. Då marknaden är global kommer mycket fokus att ligga på internationell expansion samtidigt som vi ska utveckla produkten vidare.” - Alexander Greidinger, Ny VD FastOut

Tidigare VD och grundare Håkan Lindgren förblir aktiv i bolaget med fokus på affärsutveckling och försäljning. Håkan Lindgren sitter även i styrelsen för FastOut.

Se bild i bifogat dokument.

VD Alexander Greidinger telefon 072-5632953

FastOut är en IT-plattform där företag kan skapa och publicera skräddarsydda 360° drönarvyer för att lyfta fram sitt geografiska läge.

Deras vision är att bli världens främsta IT-plattform för 360° video och drönarvyer och redan nu består deras bibliotek av över 10 000 drönarvyer och antalet växer ständigt, med hjälp av drönarpiloter från hela världen.