Mäklarhuset skriver avtal med FastOut om 360° drönarvyer

FastOut har slutit avtal med fastighetsmäklaren Mäklarhuset om användning av interaktiva 360 graders drönarvyer för att visa upp omgivningen runt hus och lägenheter på ett ännu bättre sätt. Mäklarhuset är en av Sveriges största mäklarkedjor med fler än 120 kontor över hela landet.

De senaste åtta åren har Mäklarhuset, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI), haft de mest nöjda kunderna i Sverige. För att stärka den positionen satsar de nu på att erbjuda sina kunder möjligheten att visa upp den optimala utsikten runt sina försäljningsobjekt med hjälp av interaktiva 360° drönarvyer från teknikföretaget FastOut.

FastOut har skrivit ett centralt ramavtal med Mäklarhuset och tjänsten integreras mot mäklarkedjans webb och mäklarsystem. Avtalet innebär att samtliga dryga 120 mäklarkontor får tillgång till tjänsten och enkelt kan inkludera den på sina försäljningsobjekt.

Avtalet innebär kommande intäkter för FastOut från mäklarkontor och mäklare som ansluter sig. Några av de produkter som erbjuds till mäklarna är befintliga drönarvyer från bildbanken, kundunika drönarvyer, flygfoto och video.

“Vi välkomnar Mäklarhuset ombord och ser fram emot att börja jobba med kedjan. Vi har jobbat hårt för att bygga en IT-plattform där det går snabbt att också inkludera en 360° drönarvy när man som mäklare skapar ett nytt objekt i sitt mäklarsystem. Att Mäklarhuset nu väljer FastOut är ett ytterligare tecken på styrkan i FastOuts plattform”, säger FastOuts VD Alexander Greidinger.

“Att erbjuda våra mäklare 360° vyer ligger i linje med vår filosofi att ha produkter som ligger i

framkant. Läget är en viktig faktor när man står inför ett beslut att köpa en ny bostad. Att ge spekulanter en interaktiv överblick över området underlättar köpprocessen, då det ger en tydlig bild av vad som är unikt i området”, säger Mäklarhusets VD Erik Wikander.

VD Alexander Greidinger,  telefon 072-563 29 53

Om Mäklarhuset

Mäklarhuset är Sveriges största privatägda mäklarkedja med cirka 550 medarbetare på över 120 fristående kontor runt om i landet, från Norrland till Skåne.

Mäklarhusets organisation med fristående kontor och lokala engagerade mäklare har resulterat i att företaget de åtta senaste åren haft de mest nöjda kunderna i Sverige enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

Mer information om bolaget finns på www.maklarhuset.com

Teknikföretaget FastOuts huvudsakliga produkt är en avancerad IT-plattform där företag kan skapa och publicera skräddarsydda drönarvyer i 360° för att lyfta fram sitt geografiska läge.

FastOuts vision är att bli världens största IT-plattform för 360°-video och drönarvyer med hjälp av lokala drönarpiloter. I dagsläget består bolagets bildbibliotek av ca 10 000 drönarvyer och databasen växer mycket snabbt.