Marknadsföring mot drönarpiloter

VR- och drönarföretaget FastOut har tagit fram en reklamfilm för att globalt marknadsföra sin plattform mot drönarpiloter. Det är ett naturligt nästa steg för den fortsatta  globaliseringen av FastOuts IT-plattform.

Som tidigare kommunicerats har FastOut främst sålt sina produkter mot slutkund där drönarpiloter varit en viktig del i att utföra uppdrag och skapa VR-upplevelser. Vi ser samtidigt att den unika helheten i plattformen med FastOuts pilotapp, appen FastOut VR och webblösningen är attraktiv för drönarpiloter och fotografer som själva vill använda sig av tekniken för att skapa VR-upplevelser till sina egna kunder i större utsträckning. Därför ser FastOut en stor potential i arbetet som pågår för att öppna upp plattformen och släppa en ny abonnemangsmodell mot den kraftigt växande drönarmarknaden.

“I denna korta video tycker jag att vi på ett bra sätt lyckas förmedla hur man som pilot kan skapa VR-upplevelser och tjäna mer pengar via FastOuts verktyg. Bara fantasin begränsar hur en drönarpilot kan utnyttja tekniken mot sina olika kunder. Jag är väldigt nöjd med resultatet och ser fram emot att låta piloter från olika delar av världen utnyttja vår teknik”, säger Alexander Greidinger, VD för FastOut.

Arbetet med att lansera det nya abonnemanget mot piloter pågår och videon nedan kommer efter lansering att marknadsföras i lämpliga kanaler för bästa effektivitet och konvertering.

Alexander Greidinger, VD FastOut Int.