Snabb tillväxt i intäkter från abonnemang

VR- och drönarföretaget FastOut ser efter lanseringen av nya FastOut VR i mars ett stadigt ökande intäktsflöde från den nya abonnemangsmodellen, som också kombinerar FastOuts drönarvyer med invändig VR.

Intäkter från månadsabonnemangen har sedan mars växt med 250% och från oktober passeras 300 000 kronor i månaden.

FastOut är ett ungt bolag med benen i två kraftigt växande branscher - VR och drönare - och jag är glad över att återigen se ett FastOut i tillväxt efter drönardomen i oktober förra året, som slog hårt”, säger Alexander Greidinger, VD för FastOut.

Det står klart att kombinationen abonnemangsmodell och FastOut VR fungerar både hos kunderna och för bolaget. FastOut bygger nu upp stabilt återkommande intäkter vilket tar bolaget mot lönsamhet med nuvarande kostnadsbas. I dagsläget kommer majoriteten av försäljningen från de största fastighetsmäklarkunderna inom kategorin Enterprise, som integrerat FastOuts mjukvara och skräddarsyr VR-upplevelser för digital kommunikation och marknadsföring. Men möjligheterna att bredda med nya kundgrupper bedöms som goda.

“Kombinationen med en effektiv e-handelslösning, som vi fokuserar på att lansera, öppnar upp våra eftertraktade produkter till nya marknader, branscher och målgrupper. Den snabba tillväxten med abonnemangsintäker som vi nu ser har potential att öka ännu snabbare när vi kan komplettera med en ännu starkare digital säljkanal”, säger Alexander Greidinger, VD på FastOut.

Denna information är sådan information som FastOut Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 september 2017.