Vitec integrerar FastOuts tjänster i sitt mäklarsystem

I oktober 2015 startade utvecklingen av ett samarbete och nu är det officiellt att Vitec ingår ett samarbete med FastOut i syfte att stärka Vitecs produkterbjudande. Samarbetet innebär en integration av de båda bolagens IT-system som resulterar i en sömlös och enkel beställningsprocess av 360° drönarvyer för bolagens gemensamma kunder.

För FastOut innebär samarbetet att de kommer närmare alla mäklarkunder som använder Vitecs system, samt att de underlättar arbetsflödet för deras redan anknutna existerande kunder.

För Vitec resulterar samarbetet i ett starkare produkterbjudande, där man tagit hänsyn till sina kunders önskemål om tillgång till externa tjänster.

“Drönarvyer är ett nytt spännande område inom fastighetsmäklarbranschen och för oss känns det självklart att våra kunder ska kunna ta del av det. Det är kul när man kan erbjuda något som skapar mervärde för våra kunder och med FastOut så känner jag att vi gör just det.” – Per Karlsson, Chef Marknad Vitec

“Vi arbetar hårt för att mäklare på ett enkelt sätt ska kunna använda våra tjänster. Därför glädjer det oss att de nu kan skapa och publicera 360° drönarvyer med hjälp av sveriges största mäklarsystem.” - Håkan Lindgren, VD FastOut

VD Håkan Lindgren telefon 072-729 18 80

Om Vitec
Vitec är ett programvarubolag för affärssystem och är genom Vitec Mäklare den största leverantören av mäklarsystem i Norden med Sverige och Norge som hemmamarknader. Deras kunder utgörs både av fastighetsmäklarkedjor samt fristående kontor. Exempel på större kunder i Sverige är Svenska Mäklarhuset, Bjurfors, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, SkandiaMäklarna, HusmanHagberg och Mäklarringen. Bland kunder i Norge kan nämnas DNB, EiendomsMegler 1, Eie Eiendomsmegling och Eiendomsmegler Krogsveen.

Mer information om bolaget finns på www.vitec.se/

FastOut är en IT-plattform där företag kan skapa och publicera skräddarsydda 360° drönarvyer för att lyfta fram sitt geografiska läge.

Deras vision är att bli världens största IT-plattform för 360° video och drönarvyer och redan nu består deras bibliotek av över 10 000 drönarvyer och antalet växer ständigt, med hjälp av drönarpiloter från hela världen.