FastPartner hyr ut 1 700 kvm till Må Bättre i Gävle

FastPartner har tecknat ett 15-årigt hyreskontrakt med Må Bättre på 1 700 kvadratmeter i fastigheten Hemsta 11:11/15:7 i Gävle. Kontraktet börjar löpa den 1 november 2015. Lokalerna kommer att anpassas för att inrymma Må Bättres hela koncept, konditionsavdelning, gym, seniorträning, crossfitbox, rehabavdelning, gruppträning, konferensrum och barnpassning.

Fastigheten Hemsta 11:11/15:7 där Ericsson tidigare hade sin Gävlefabrik, består av tre stycken byggnader om totalt 45 000 kvadratmeter, fortsätter nu att fyllas med nya hyresgäster. Sedan tidigare har Gavlegårdarna valt att flytta sitt huvudkontor till fastigheten och dessutom finns Grönlunds Trafikskola, Byggnadsautomation, Inresol, Wolfparts samt FastPartners regionkontor i fastigheten.

”Det känns bra att ha blivit hyresvärd åt Må Bättre och vi är helt övertygade om att detta tillsammans med Gavlegårdarnas etablering i fastigheteten är starten på nästa fas i fastighetens mångåriga historia. Uthyrningen är en del av vår nysatsning på uthyrningar i Gävle, med bland annat en ny uthyrare Mathias Bohlin” säger Fredrik Thorgren, FastPartners Regionchef i Gävleborg.

”Att vi nu stärker Gävleområdet med ytterligare ett träningscenter känns fantastiskt och helt i rätt riktning för att fortsätta vårt mål med att bidra till ett friskare och gladare samhälle. Med detta tillskott ökar våra möjligheter att hjälpa ännu fler människor att nå sina träningsmål, genom att vi kommer närmare medlemmars hem och arbetsplatser”, säger Patrik Schultz, etableringsansvarig på Må Bättre.

Stockholm den 13 augusti 2015

För vidare information vänligen kontakta

Svante Hedström, Fastighetschef FastPartner AB

Fredrik Thorgren, Regionchef FastPartner AB

Patrik Schultz, Etableringsansvarig Må Bättre

Informationen är sådan som FastPartner AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.