FastPartner hyr ut livsmedelslokal i Hässelby Gårds Centrum till ICA

FastPartner har tecknat ett 10-årigt hyresavtal med ICA Sverige AB. Hyresavtalet om 2 416 kvadratmeter träder i kraft under hösten 2015 och lokalen finns i fastigheten Labyrinten 1 i Hässelby Gårds Centrum. Lokalerna kommer under 2014/2015 att anpassas för ICAs verksamhet och under oktober 2015 öppnas dörrarna till en ny och fräsch ICA Supermarket.

FastPartners ambition är att skapa ett levande centrum i Hässelby med en bra mix av både etablerade varumärken, lokala entreprenörer, dagligvaruhandel, caféer, restauranger och kultur. Uthyrningen är ett led i att utveckla fastigheten och ICAs Supermarket-koncept passar väl in med övriga aktörer i centrumet.

ICAs Supermarket-butiker är bra matbutiker där du enkelt kan handla hela din matkasse till ett bra pris och bli inspirerad att laga och äta god mat.

Hässelby Gårds Centrum tillhör stadsdelen Hässelby-Vällingby och är den självklara mötesplatsen i Hässelby. Hit tar du dig enklast kommunalt eller med bil. Här finns idag ett 10-tal intressanta butiker, från rikstäckande kedjor till butiker som är helt unika för Hässelby. En av Stockholms största vårdcentraler, Handelsbanken, Systembolaget och ett nyöppnat bibliotek bidrar till att skapa ett serviceutbud av hög klass.

Stockholm den 24 juni 2014

För vidare information vänligen kontakta

Sven-Olof Johansson, VD FastPartner AB

Svante Hedström, Fastighetschef FastPartner AB

Informationen är sådan som FastPartner AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.