FastPartner inviger Nya Märsta Centrum

Idag inviger FastPartner Nya Märsta Centrum. I samband med invigningen öppnar H&M, Intersport, KappAhl, Lindex och Dressmann sina nya butiker.

Centrumet har byggs ut med ytterligare cirka 20 000 kvadratmeter. Utbyggnaden omfattar två fristående butiksbyggnader samt ett nytt parkeringsgarage med cirka 300 platser. FastPartners satsning i Märsta Centrum har skapat en stor efterfrågan på lokaler i centrumet och all nyproduktion är uthyrd.

Totalt omfattar ”Projektet Nya Märsta Centrum” byggrätter om ca 38 000 kvadratmeter. Centrumet har tidigare fått ett helt nytt bibliotek och konsthall och en ny byggnad har uppförts för Kulturskolan. Märsta Centrum kommer att fortsätta växa med bostäder, butiker och kontor. Märsta Centrum är en av FastPartners sju centrumanläggningar i Storstockholmsområdet.

- Vi ser ljust på framtiden för lokala stadsdelscentrum. Märsta Centrum har nu ett stort utbud av handel, kultur, restauranger och kommersiell service blandat med kontor och bostäder. Under kommande år kommer Märsta Centrum att byggas ut ytterligare där nästa projekt på tur är nyproduktion av cirka 160 lägenheter belägna i direkt anslutning till centrumet, säger Patrik Arnqvist, Regionchef på FastPartner.

- FastPartners stora satsning på stadsdelscentrum ger en bra avkastning, inte minst tack vare de goda spårbunda kommunikationerna, säger Sven-Olof Johansson, VD på FastPartner.

Stockholm den 30 mars 2017

För vidare information vänligen kontakta: Sven-Olof Johansson, VD FastPartner AB

Patrik Arnqvist, Regionchef FastPartner AB

Informationen finns tillgänglig på www.fastpartner.se