• Favoptic/

Favoptic chocksänker priset på kontaktlinser- upp till 40 procents rabatt på kända varumärken

Favoptic – ledande på nätet med försäljning av slipade glasögon  – sänker nu drastiskt priset på de vanligaste kontaktlinserna. Kunder i Sverige kan nu köpa linser med upp till 40 procents rabatt på de popläraste kontaktlins-märkena. - Kontaktlinser ska egentligen inte behöva kosta mer, säger Carl Erik Eriksson, entreprenör och VD på Favoptic.

Favoptic, som i år firar tio-årsjubileum med att sälja slipade glasögon direkt via Internet, startar nu även försäljning av kontaktlinser, enligt samma modell.

- Favoptics mål är att alltid vara billigast på linser och glasögon, säger Carl Erik Eriksson, före detta barnkirurg och entreprenören som startade Favoptic.
- När vi bestämde oss för att även börja sälja kontaktlinser genom Favoptic, så följer vi samma prisbild på linserna som för våra glasögon, det vill säga, alltid billigast,
  men med hög kvalitet. Favoptic har, till skillnad mot traditionella optikerbutiker, inga fördyrande kostnader såsom butikshyror och butikanställda, eller många olika mellanhänder.

- Favoptics linser kommer från samma tillverkare som levererar till andra kända optikerkedjor, men eftersom vi köper in stora volymer kan vi pressa priset ordentligt.
  Bland de populära kontaktlinser där priset nu sänks med upp till 40 procent finns bland annat kontaktlinser från Johnson & Johnson, Cooper, och Bausch & Lomb.

För mer information, kontakta gärna:
Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic,
E-post: carl.erik@favoptic.com
Telefon: 46 707 77 09 10.

Om Favoptic:  Se också www. favoptic.com
Favoptic var det första företaget i världen med att sälja glasögon direkt på nätet. Företaget firade alltså tio-årsjubileum i år. Idag har Favoptic flera hundra tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Med den senaste digitalt styrda sliptekniken kan glas idag slipas mer exakt, mer effektivt och med en individuellt optimalt utformad slipning. När glasögonen är klara postas de hem till kunden.
Genom att glasögonen vare sig passerar grossister eller optikerbutiker kan Favoptic erbjuda sina kunder glasögon till mycket fördelaktiga priser.