Favoptic erbjuder ett helt nytt sätt att prova bågar på nätet

Favoptic har lanserat ett helt nytt verktyg som gör det möjligt att prova bågar direkt på deras webbsida. Du laddar bara upp en bild på dig själv och kan sedan prova vilka bågar du passar bäst i. Till skillnad mot andra, liknande, webblösningar, visar Favoptics patentsökta verktyg det verkliga förhållandet mellan båge och ansikte – vilket gör det mycket verklighetstroget.

Favoptic var först i världen med att sälja glasögon via nätet och har över en halv miljon kunder. Nyckeln till framgång har varit att man har pressat priserna ordentligt. Ett par kompletta glasögon kostar kring 395 kronor.

– Tanken är givetvis att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att spara pengar. Därför vill vi erbjuda våra kunder många olika sätt att testa olika bågar, utan att behöva besöka en optikerbutik, säger Carl Erik Eriksson, VD på Favoptic.

Förutom det nya verktyget, som gör det möjligt att testa direkt på nätet, erbjuder också Favoptic sina kunder att kostnadsfritt låna hem upp till fyra bågar och prova i lugn och ro. Ytterligare en möjlighet är att besöka någon av Favoptics fyra mottagningar, där du kan se hela bågkollektionen i väntrummet.

Telefon: + 46 707 77 09 10.

Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet, utan onödiga mellanhänder eller andra saker som fördyrar. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget funnits i elva år och har flera hundra tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www. favoptic.se