Favoptic lanserar internetpriser på synundersökningar

Favoptic, ledande på nätet med försäljning av slipade glasögon och linser, presenterar nu en helt ny prissättning på synundersökningar.

För endast 100 kronor kan kontaktlinsbärare nu boka en synundersökning hos Favoptics optiker. Dessutom får kunderna boka hur många undersökningar som helst, när de vill.

– Favoptics mål är alltid att sänka kundernas kostnader. Men vi förstår också att kunderna vill ha en god kontroll på sin ögonhälsa, utan att det drabbar plånboken, säger Carl Erik Eriksson, VD på Favoptic.

Favoptic, som förra året firade tioårsjubileum med försäljning av slipade glasögon via nätet, lanserade i somras sina egna prispressade kontaktlinser, Favoptic 1-Day Moist.

Nu kommer nästa glädjebesked för alla kunder som tycker att besöket hos optikern ofta blir för dyrt. För endast 100 kronor per besök kan kontaktlinsbärare nu boka en synundersökning hos Favoptics optiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Dessutom får kunderna boka in hur många besök de vill.

– En synundersökning ska inte kosta mer hos våra optiker. Det ingår i vår vanliga prisfilosofi, säger Carl Erik Eriksson.

– Många linsbärare tycker idag att kontaktlinser, plus dyra synundersökningar är en stor kostnad varje år, och vårt mål är alltid att sänka kundernas utgifter. Det ska vara billigt att ha god kontroll på sina ögon.

De nya priserna på synundersökningar gäller endast för de kunder som använder Favoptics kontaktlinser.

Telefon: + 46 707 77 09 10.

Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via nätet. Företaget firar elvaårsjubileum i år. Idag har Favoptic flera hundra tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Med den senaste digitalt styrda sliptekniken kan glas idag slipas mer exakt, mer effektivt och med en individuellt optimalt utformad slipning. När glasögonen är klara postas de hem till kunden. Genom att glasögonen vare sig passerar grossister eller optikerbutiker kan Favoptic erbjuda sina kunder glasögon till mycket fördelaktiga priser. 2011 startade Favoptic även försäljning av kontaktlinser. Se gärna www.favoptic.com