• Favoptic/

Fria kontaktlinser och stylistrådgivning när ny glasögonkollektion presenteras på Grand Hotel

Höstens glasögonnyheter presenteras när Favoptic bjuder på frukostmingel på Grand Hôtel i Stockholm, torsdagen den 15 augusti, kl 09.00 – 11.00.
Både stylister och optiker finns på plats för att ge sina bästa tips och råd. I kollektionen finns den nya miljövänliga PET-bågen och den nya sportbågen med wrap-aroundglas.
Dessutom demonstrerar Favoptic den nya digitala tjänsten där det är möjligt att prova glasögonen på sig själv digitalt. Under eventet kommer Favoptic också lämna ett bidrag till Sjöräddningssällskapet.

- Favoptic var först i landet med att sälja glasögon via nätet. Våra kunder erbjuds alltid kvalitetsglasögon och linser till lågt pris. Här finns nu ett tillfälle att prova bågar och få med sig linser hem direkt, säger barnkirurgen Carl Erik Eriksson, Favoptics grundare och vd.

Optiker kommer att finnas på plats för att hjälpa till att prova ut Favoptics egna linser, som alltså kan tas hem efter utprovningen. Stylisterna tipsar om trender och glasögonmode och det kommer att vara möjligt att beställa ett par glasögon. De levereras sedan hem i brevlådan.

Bland höstens nyheter finns nya sportbågar med wrap-aroundglas. Perfekta att bära under soliga dagar ute i löpspåret, ute till sjöss eller på cykelturen.

En annan ny produkt som redan har blivit en favorit visas upp - Favoptics PET-båge, som lanserades i våras. I Sverige säljs omkring 600 miljoner PET-flaskor – en del av det återvunna materialet används för att tillverka glasögonbågar.

-  Vi ska också dela ut pengar till Sjöräddningssällskapet. Summan baseras på försäljningen av våra polariserade solglas. Sjöräddningen har funnits i över 100 år som en ideell förening med uppgift att rädda människor i sjönöd. Det arbetet tycker vi på Favoptic är värt att uppmärksammas, säger Carl Erik Eriksson.

Prissumman avslöjas på pressträffen.

Välkomna!

OSA senast kl 15.00, onsdagen den 14 augusti. Skicka svar till christina.smith@favoptic.com.

Telefon: 46 707 77 09 10.

Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet, utan onödiga mellanhänder eller andra saker som fördyrar. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget funnits i över tolv år och har över en halv miljon kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www.favoptic.se