Nu kan du få dina glasögon i helt egen design

Favoptic, nätuppstickaren på norra Europas glasögonmarknad, lanserar nu Favoptic Personal Print, ett nytt koncept inom glasögon som innebär att kunden enkelt kan skapa sina glasögonbågar efter egen stil och smak.

Genom Favoptics nya tjänst, Favoptic Personal Print, kan kunder nu designa sina egna glasögonbågar. Det görs enkelt genom att man laddar upp vilken bild, mönster eller färg som man vill som ska täcka skalmarna på glasögonen. Sedan kan man manipulera bilderna genom att förminska, förstora, rotera och förskjuta tills man är helt nöjd. Precis som vanligt hos Favoptic kan man låna hem bågarna och prova i lugn och ro helt utan kostnad. Slutpriset för ett par egendesignade glasögonbågar inklusive glas med kundens egna styrkor är 495 kr (inkl frakt). Favoptic har sålt glasögon på nätet i åtta år. Framgångsfaktorer såsom pris, kvalité och ett enkelt sätt att låna hem och prova Favoptics glasögonbågar har bidragit till att företaget etablerat sig som uppstickare i den redan hårt konkurrensutsatta glasögonmarknaden. Företaget är idag etablerat i Sverige, Finland, Danmark, Norge och har nyligen etablerat sig i Tyskland. Favoptic satsar även på synundersökningar i egen regi och i Sverige har företaget för närvarande mottagningar med legitimerade optiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. www.favoptic.se