Fazer vinner pris för e-utbildning

E-utbildningen Fazer Training Camp vann klassen ”Bästa e-Learning för vinstdrivande verksamhet” på Swedish Learning Awards 2015. Utbildningen har tagits fram av Fazer bageri i samarbete med utbildningspartnern Intermezzon i syfte att utveckla våra medarbetare inom säljorganisationen. Juryn tilltalades bland annat av den proffsiga paketeringen, det kreativa innehållet och den genomtänkta pedagogiken.

Genom utbildningen får Fazer Bageris brödsäljare en grundläggande genomgång i ämnen som butiksekonomi, varuexponering och konsumentanalyser. Deltagarna får med hjälp av bland annat tydliga räkneexempel se hur Fazer kan hjälpa butikerna att få en mer lönsam brödavdelning. Syftet är att hjälpa brödsäljare att utvecklas och ta en mer proaktiv roll i företagets framsteg.

Utbildningen som lanserades 2014 har parallellt utvecklats med klassrumsutbildningar för säljavdelningens chefer, för att dessa på bästa sätt ska kunna stötta brödsäljarna.

-       Vi har kunnat se försäljningsökningar direkt kopplade till kompetensinsatserna. Utbildningen är ett effektivt och inspirerande sätt att utveckla våra medarbetare på och en del i vårt arbete att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare för duktiga säljare, berättar Andreas Sande, Sales Development Manager på Fazer Bageri Sverige som har arbetat med att ta fram utbildningen.

Swedish Learning Awards syftar till att uppmärksamma Sveriges bästa utbildningar och de utbildningsköpare och leverantörer som står bakom dem. Finalister i samma kategori som Fazer var Länsförsäkringar & Contento Wassum Academy AB, Swedbank & Contento Wassum Academy AB, Tele2 Sverige och Swedbank, Nordea & Contento Wassum Academy AB.

För mer frågor, vänligen kontakta:

Sofia Liljefors-Edlund, kommunikationsdirektör, Fazer Bageri

Tel: 0702 026 225 E-post: sofia.liljefors-edlund@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr- och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns sex bagerier och ett 20-tal brödbutiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar:

Citat

Vi har kunnat se försäljningsökningar direkt kopplade till kompetensinsatserna. Utbildningen är ett effektivt och inspirerande sätt att utveckla våra medarbetare på och en del i vårt arbete att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare för duktiga säljare.
Andreas Sande, Sales Development Manager på Fazer Bageri Sverige