Geisha samlade in 406 000 kronor till Bröstcancerfonden

I år resulterade Geishas Rosa Bandet-kampanj i hela 406 000 kronor till Bröstcancerfonden. Insamlingen skedde genom att Fazer skänkte 50 öre av varje såld Geisha chokladkaka, chokladask, stycksak och chokladkex under oktober månad 2013.

Det är fjärde året i rad som Geisha genomför kampanjen som har kommunicerats på Facebook, Instagram, i butikerna samt i Fazer Food Services Amicarestauranger. Geisha har hittills tillsammans med sina konsumenter skänkt drygt 1 150 000 kronor till bröstcancerforskningen.

Bröstcancerfonden är 90-kontot till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation. Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond och den startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO som har drygt 11 500 medlemmar i 33 föreningar runt om i Sverige. Läs på Bröstcancerfondens hemsida.

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar:

Om oss

Fazer-koncernen Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 marknader. I Sverige har vi fyra bagerier, en kvarn, ett 40-tal bageributiker och cirka 200 restauranger och caféer på företag, skolor, universitet och inom försvar, sjukvård och äldrevård. Vår mission – Mat med mening – förverkligas av närmare 3300 medarbetare runtom på våra många hållbara och innovativa verksamheter. Kända varumärken i Sverige är bland annat Karl Fazer, Dumle och Tutti Frutti, Amica, och Fazer Food & Co, Frebaco, Froosh och Gateau samt Skogaholm och Fazer Rotfruktsbröd, Rågkusar, Frökusar med flera. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Vi skapar smakupplevelser