Godare frukost med Skogaholms nya Frukostlimpa

På de svenska frukostborden är limpan en hjälte. Skogaholm lanserar nu sin nyhet Frukostlimpa, en saftig och mjuk limpa. Frukostlimpan är bakad i form och färdigskivad, vilket ger fyrkantigare, lika stora skivor. Rättvisare för alla i familjen och plats för mer pålägg.

Frukostlimpan är saftig och mjuk – precis som en limpa ska vara.

- Frukosten kan vara en besvärlig stund i många familjer. Med en macka som barnen gillar, som är mjuk och saftig och lätt att äta, ökar chansen till en mysig frukoststund tillsammans, säger Carina Harler, Senior Brand & Category Manager Skogaholm.

Frukost smakar bäst utomhus

Frukostlimpan är den perfekta picknickmackan. Lika stora skivor gör att påläggen hålls på plats och inte spretar ut eller kladdar. Dessutom smakar den riktigt gott till en kopp varm choklad eller mjölk.

Skogaholm kommer tillsammans med Magdalena Graaf att dela ut supersmarriga limpsmörgåsar till alla vinterhungriga barn och föräldrar i Vasaparken, 15-16:e februari klockan 09:00-12:00. Vi kommer dessutom att dela ut frukostpåsar till de 500 första familjerna som kommer. Varmt välkomna!

En förpackning väger 800 gram och kostar cirka 24,90 kronor på ICA Maxi. Brödet finns i butik från vecka 7.

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr- och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns sex bagerier och ett 20-tal brödbutiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer påwww.fazer.se.

Taggar: