Gunilla Rittgård utnämnd till VD för Fazer Amica AB

Gunilla Rittgård från LFV har utnämnts till VD för Fazer Amica AB och hon tillträder den 3 november 2008.

Företagsjurist och civilekonom Gunilla Rittgård (48) har utnämnts till VD för Fazer Amica AB och hon tillträder den 3 november 2008. Hon arbetar idag för LFV (Luftfartsverket) som flygplatschef på Göteborg Landvetter Airport. En tjänst hon har haft sedan 2006.

Gunilla Rittgård har lång erfarenhet som VD samt av styrelse- och ekonomiarbete inom catering och facility management-branschen. Hon har tidigare bl a arbetat för Gate Gourmet, SAS Service Partner och Coor Service Management Production.

- Jag är mycket glad över att kunna hälsa Gunilla välkommen till Fazer Amica i Sverige, säger Teija Andersen, VD för Fazer Amica divisionen. Gunilla har gedigen erfarenhet av service och kvalitetsarbete och hon står för de värderingar som är grundbulten inom Fazer-koncernen: kunden i fokus, kvalitet och samarbete.

- Vi ser en bra potential för måltidstjänster med hög kvalitet där smak-upplevelsen verkligen är i fokus, och ser därmed fram emot en fortsatt god tillväxt i Sverige, tillägger Teija Andersen.

För att säkerställa en mjuk övergång kommer Gunilla Rittgård att arbeta sida vid sida med nuvarande VD Ben Manell som enligt plan går i pension i slutet av januari 2009.

Vid frågor kontakta Teija Andersen, VD Fazer Amica Divisionen eller Ben Manell 0733 21 14 57.

Teija Andersen
Fazer Amica Divisionen
tel. +358 20 729 6200
teija.andersen@fazer.fi