Karl Fazer stöttar SOS Barnbyar i samarbete med Danny Saucedo

Under mars månad skänker Karl Fazer en krona per såld chokladkaka till förmån för SOS Barnbyar i Ecuador. För att uppmärksamma kampanjen har Fazer tagit hjälp av Karl Fazer-ambassadören Danny Saucedo.

Kopplingen mellan Ecuador och Fazer är stark genom att det är från Ecuador som Fazer köper kakaobönorna till Karl Fazer. Kakaobönan Arriba växer bara i Ecuador och ger Karl Fazer-chokladen dess goda och karaktäristiska smak. Utöver engagemang för kakaoodlare genom Fazers program för ansvarsfull kakao tog Fazer under 2016 ytterligare steg genom att stötta SOS Barnbyars ungdomsverksamhet i Ecuador. Under 2016 bidrog Karl Fazer-försäljningen med 700 000 kronor till verksamheten i Ecuador.

-       Det är roligt att fortsätta det viktiga arbetet med att stötta SOS Barnbyar i Ecuador. Att vi nu också får draghjälp av Danny Saucedo som tidigare samarbetat med SOS Barnbyar känns extra roligt, säger Pernilla Jansson, Brand Manager på Fazer Konfektyr i Sverige.

#hurlåterchoklad

Under våren kommer Karl Fazer tillsammans med Danny Saucedo försöka ta reda på hur choklad låter? Alla vet hur choklad smakar, ser ut och känns men vilket ljud karakteriserar egentligen choklad? Se filmen för att se vad Danny tycker:

Från och med den 6 mars kan alla ladda upp sina egna bidrag under #hurlåterchoklad och vara med och tävla om 2 kg Karl Fazer-choklad under hela mars. Läs mer om tävlingen här.

Under hösten 2016 fick Karl Fazer en ny märkning som visar på vårt ansvar för hållbar kakao.

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar:

Citat

Det är roligt att fortsätta det viktiga arbetet med att stötta SOS Barnbyar i Ecuador. Att vi nu också får draghjälp av Danny Saucedo som tidigare samarbetat med SOS Barnbyar känns extra roligt
Pernilla Jansson, Brand Manager på Fazer Konfektyr