Dela-kaka från Skogaholm – perfekt att dela med någon du tycker om

Skogaholm tycker att det ska vara enkelt och gott att umgås med kompisar. Därför lanseras vecka 42 Dela-kaka. Ett gott och mjukt bröd – bakat i stora generösa kakor – lätta att dela med en kompis.

Dela-kaka är ett mjukt och saftigt kakbröd gjort på vetemjöl. Kakan är rund och är bakad för att vara enkel att dela med en kompis. Gott som både frukost och mellanmål.

- Vår filosofi är att erbjuda goda och praktiska bröd som gör det enkelt och okomplicerat att umgås. Vi uppmuntrar gemenskap och värme och tar starkt avstånd från utanförskap. Och ofta är det de små gesterna som kan göra stor skillnad. Som att dela en macka med någon man tycker om, säger Carina Harler, Senior Brand & Category Manager för Skogaholm.

Som en naturlig förlängning av varumärkets filosofi stödjer Skogaholm den ideella organisationen Friends kamp mot mobbning.

- Vi på Friends vill stoppa all mobbning och öka kunskapen och engagemanget hos vuxna och barn. Att dela en macka kan vara ett sätt att få en varmare och mer hjärtlig vardag – för alla, säger Ann Ystén, marknad och kommunikationschef på Friends.

En förpackning väger 340 gram och med cirkapris 17,90 kr. Brödet finns i butik från vecka 42.

Carina Harler, Senior Brand & Category Manager, Fazer Bageri AB.

mobil: 070-329 50 42, e-post: carina.harler@fazer.com

Om Skogaholm

Skogaholm startades redan 1926 av Knut och Greta Eriksson. Det blev snabbt känt för sina goda bröd och kaffebröd och växte på kort tid till ett större företag. I dag är Skogaholm ett av Sveriges mest välkända och populära varumärken. Bland de omtyckta produkterna finns bland annat Skogaholmslimpan, Lantbröd och Originalrost. Skogaholm ägs sedan 2008 av familjeföretaget Fazer.

Fazer-koncernen Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening. Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Vi skapar smakupplevelser